BlackBerry Bold 9000 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry Bold 9000 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

RianneDekker 08-04-2012
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

Ik heb deze telefoon nu al twee jaar en hij doet het nog prima. Heb hem een aantal keer laten vallen, maar nooit problemen gehad! Jammer vind ik dat er zo weinig apps gemaakt worden voor het besturingssysteem, vandaar de 7 voor mogelijkheden ipv hoger. Internet is ook traaaaaaag, dat is wel vervelend. Verder een fijne telefoon, met de push-email, ping en nog enkele andere opties. Heb deze gekozen en niet een andere, om het mooie leren achterkantje en de grootte ervan. Ik hou niet van de té kleine toetsen, zoals van de Curve.

carlo88 18-11-2010
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

BB Bold 9000 nu een jaar in mijn bezit en ik ben nog steeds zeer tevreden! Werkelijk een verslaving zo'n Blackberry. Doorgestuurde push-mail, groot scherm, ideaal toetsenbord voor sms, mail en pingen, wat wil je nog meer!? Vormgeving vind ik goed, lederen achterkantje geeft 'm een chique uitstraling, toestel is alleen wel aardig groot vergeleken met de BB Curve(s) en zijn opvolger, de Bold 9700. Ander nadeel is de trackball, zit toch wel regelmatig vast als je hem veel gebruikt (tip: met een krant over de trackball wrijven, inkt zorgt ervoor dat hij weer los 'schiet' en weer soepel beweegt). Voor de rest kan ik amper nadelen bedenken, ideale telefoon waarmee je met de juist applicaties heel veel kan (opera browser, facebook, ubertwitter, radio companion, whatsapp, bebuzz en hyves).

denizzzz 25-02-2010
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

Vind het wel mee vallen. Internet stoort heel vaak. En is heel traag voor wat je betaalt, 17,50 per maand. Apps installeren en vinden is al een gedoe op zich. Ofwel een af te raden toestel, ik ben blij dat ik het met 1 jarig abonnement heb genomen.

kwaliteit geluid is wel heel goed met andere oordoppen.

Batterij gaat als je er optimaal gebruik van maakt geen dag mee. je moet het zeker om de dag opladen.

Ik heb spijt dat ik een bold heb genomen, ik had veel beter een Iphone kunnen nemen.
Ik vind zelf zo'n balletje wel erg storend na enige tijd, terwijl ik het juist iets voor een BB vond.

dus als je het aan mij vraagt niet kopen. En ik zou toch mijn ervaring overwegen.

m. vrnd. grt.

Deniz

Magnita 06-02-2010
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

Prima toestel ! Niet te vergelijken met Nokia N97 die ik had paar maanden gehad. Ook beter dan veel veel andere modelen van moderne telefonen ( Nokia E72, Samsung en LG ) Dit is een echte topper !

johnstiens 15-01-2010
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

na een paar dagen in bezit te hebben, raak je steeds meer gewend en verknocht aan dit toestel. het menu is logisch en overzichtelijk ingedeeld. ben een oud nokia gebruiker(n97), maar dit toestel bevalt veel beter. je hebt plm. een dag nodig om de menu's te begrijpen en door te spitten, maar daarna gaat er een wereld voor je open.
ik kan nu al zeggen dat ik nooit meer anders wil. het enige nadeel is dat als je je contacten wil bewerken via de pc, je een tooltje op internet moet downloaden om dat te doen. maar dat wijst zichzelf ook uit. de bijgeleverde software is voldoende, en na enig bestuderen ook duideijk

TommyZ 13-01-2010

Geachte lezers,

Ik ben heb nu sinds een aantal dagen de BlackBerry Bold in bezit. Tot zover vind ik deze handset ontzettend goed.

Mijn vriendin is in bezit van een i-phone, erg mooi toestel. Maar, voor de zakelijke gebruiker is de BlackBerry toch echt een stuk beter. De e-mail functie werk erg goed. Zeer makkelijk in te stellen overigens. Wat mij ook opvalt is de kwaliteit van het beeld en geluid(beter dan de i-phone). Eerlijk gezecht had ik er niet zo veel van verwacht. Echt top!

Verder is het design zeer degelijk en robuust. Ook makkelijk in gebruik als je eenmaal gewend ben aan trackball die midden op de handset zit bevestigd.

Het jammer aan dit toestel vindt ik is: de 2 mega pixel camera(had wel een tikkeltje meer mogen zijn), en het geheugen die er standaard bij zit. Desalniettemin is het echt een ontzettend goede handset.

Voor iemand die niet zo goed uit de voeten kan met een touch screen of voor de zakelijke gebruiker, raad ik zeker de Bold aan.

Amirinho 08-11-2009

Prachtig ding!
Heb de BB Bold nu 1 week in bezit, en hij bevalt geweldig.

Jammer van de 2.0mp camera, had er wel meer van verwacht.
Maar maak je een foto tijdens daglicht dan valt het nog reuze mee!

Muziek is gewoon prima geluid, met oordopjes kan ie heel hard wat schadelijk voor je oor kan zijn. Je wordt nog gewaarschuwd voordat u het toestel op zn aller hardst zet.

Uiterlijk kan ik vrij weinig over zeggen; Strak afgemaakt!

Gewoon een echt tijdloos mobiel, echte aanrader voor mensen die touchscreen toestellen zat zijn!

Persian 18-10-2009

Top toestel!
Kan er niks anders van maken.
Toestel heeft zo veel mogelijkheden, zoals; GPS, Kaarten,Word To Go, Spraakgestuurd bellen etc.
Geluidskwaliteit is top!
Tip: Koop andere oordopjes voor je Blackberry en je zal heerlijk genieten van het geluid!
Vormgeving ziet er strak & mooi uit.

posje 17-09-2009
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

vandaag aangekregen met de post tnt.
na het openmaken van de verpakking,kon je gelijk de blackberry zien,en dan ben je gelijk sprakenloos,geloof me.
Het supermooie design,het scherm bij het aanzetten en het geluid tijdens het bellen en of video bekijken is echt ongelooflijk goed bij dit toestel.De gebruiksvriendelijkheid,het menu en alles wat er in dit toestel bevind is echt adembeneemend en ongeloofwaardig fantastisch goed.De iphone komt hier nog niet eens in de schijn wat betreft,design.
Ook het mailen en internetten is echt super,en het geluid is veel en veel beter dan bij de iphone.
Wil je een eindeloos mooie degelijk en betrouwbaar toestel,twijfel niet en koop deze,want het is het geld echt waard.

Peterd1961 24-07-2009
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

Ik heb hiervoor de htc touch 3g gehad!
En mijn vrouw heeft de nokia e71!

Wat is de blackberry een geweldig toestel in vergelijk met de bovengenoemde toestellen!
De htc was wel oke maar de accu is leeg na 3 uur intensief gebruik! En ik begrijp de vele lovende reacties niet voor de e71 ik vind het een onhandig en onoverzichtelijk ding.
De blackberry is het eenvoudigst in gebruik! het menu is zo lekker overzichtig en eenvoudig! email sturen en ontvangen een verademing. Hij is wel groot maar het beste wat ik ooit gehad heb.

Groeten

Peter

man 15-06-2009
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

heb hiervoor de bb 8310 curve gehad wat mij heel goed beviel.

Door de email functies en nav4all ging ik weer voor een bbb, heb eerst nog de g1 google telefon geprobeerd maar die werkt niet zo als de bb wat betreft de pushfunctie van e mail. Dus met flinke bijbetaling toch maar gegaan voor de bold.

Toestel is groot, daardoor wel makklijker in bediening en makkelijker vasthouden bij lang telefoneren.

GadgetAddict40 05-11-2008
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

Als telecom beheerder en automiteerder werk ik al sinds 2005 met de BES oplossing. Dus eigen server met 12 BB's. Koppeling met exchange 2007. Begonnen met 7290 toen naar Pearl, (heel onhandig dat toetsenbord) Toen Curve (8310) en nu de Bold.
Heb 8 bolds in beheer nu. Het is echt een fantastich apparaat.
Gebruik altijd de holser omdat ik bij de Curve gemerkt heb dat er toch wel wat stof achter het scherm komt. Voordeel is ook je geen beschermfolie hoeft te gebruiken. Wel even geluids profielen aanpassen voor holster.
Abb bij KPN. Ben verbaasd over de 3G ontvangst in NL. Heel goed. Hoor over T-Mobile alleen maar slechte verhalen.
Toestel is beste BB toe nu toe.
Scherm is ultiem scherp.
Met sd card van 8 gig ook meteen MP3 speler. Stemgestuurd bellen via bluethoot op parrot werkt heel goed.
Door applicatie van gmail te downloaden kun je privemail prima lezen (moet je wel gmail hebben). Navigatie van nav4all werkt prima is simpel maar is gratis.
Batterij is niet zijn sterkste punt, moet applicaties echt afsluiten anders blijven ze op de achtergrond draaien. Achtergrond verlichting iets dimmen en automatisch aan / uit 's nachts helpen ook wat.
Internetten werkt vooral goed met de de echte mobiele sites. Film en foto maken is matig maar ken geen enkel toestel dat die dat redelijk heeft. Beter werkt het om fotos met goede camera er op te zetten. Filmjes laten converteren met bijgeleverde roxio software werkt goed. Beeld is verbluffend.
Word Exel en PPT gaan redelijk en zijn ook te bewerken. PDF worden iets lastiger.

jan41 26-10-2008
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

Sinds enige weken in het bezit van de BB9000. Eerder de 8100 & 8110.

Het is een prachtig toestel WiFi etc. alles loopt prima echter ik ervaar een probleem met de stabilteit van de verbinding en de stabiliteit van het toestel.

Ik ben inmiddels al in het bezit van het 2e toestel maar dezelfde problemen.
De verbinding met provider (netwerk) wordt regelmatig (om welek reden?) verbroken en het toestel hersteld dit niet. je ervaart dit pas na enige tijd omdat het rustig blijft. Om de verbinding te kunnen herstellen moet je het toiestele uitzetten maar dit gaat veelal niet omdat hij gewoon vast zit. Nu rest niets anders dan de batterij te verwijderen en opnieuw op te starten.
Bijkomend nadeel is dat de telefoon dan blijkbaar zoveel energie heeft verbruikt met het herstellen van de verbinding met als gevolg dat de batterijspanning hard achteruit gaat.

De batterij is al niet het sterkste punt dus ik heb op diverse plekken een lader.

Een algemeen nadeel van alle BlackBerry toestellen is de push functie.
Ik kom namelijk ook in landen waar de BlackBerry functie niet wordt ondersteund en vanaf dat moment heb je dus geen toegang tot je e-mails. Ik overweeg dan ook een andere telefoon erbij aan te schaffen die via de eenvoudige POP3 functie de e-mails kan ophalen.

Dus samenvattende vindt ik het bijzonder jammer deze negatieve ervaringen want voor de rest is het een prachtig functioneel toestel maar ik wel kunnen bellen en gebld kunnen worden wnat dat is toch wel de hoofdfunctie.

HTLC 07-10-2008
Geschreven voor: BlackBerry Bold 9000 zwart

Ik heb de BB Bold twee weken en hij bevalt uitstekend! Ik heb hiervoor de BB Pearl gehad maar die beviel niet vanwege het toetsenbord dat te klein was. Toen weer teruggegaan naar de BB 8707V met QWERTY toetsenbord. Dit toetsenbord heeft Bold ook. Je kan een SD card er in doen en syncen met I-Tunes. Hij is beter dan de I-phone vooral als je veel mailt en SMS-t. Het toetsenbord van de Iphone met de touchscreen is toch vreselijk onhandig. Heb dit nl. zelf uitgeprobeerd. Met de Bold heb je ook WiFi net als de I-phone. BB maps zit er op dus met een GPS ontvanger heb je ook een navigatiesysteem. Kortom een aanrader en een I-Phone killer!!!